loading

آناهید ام او پی و نقدی کوتاهPosted by On خرداد 20, 1399


آناهید ام او پی’ در سال ۲۰۰۸  به “مستر اف پرشیا” پیوست و در سال ۲۰۱۰ در نخستین تک آهنگ گروه با نام ”  پرنس اف پرشیا ” و سپس نخستین آلبوم گروه با نام ” ایران کهنتر از تاریخ ” همکاری خود را آغاز کرد…

اوایل ۲۰۱۱ مهاجرت نمود و چندین اجرا زنده را برگزار نمودند   و در فستیوال هایی نیز دعوت شدند .

پس از آن با توجه به نبود کنسرت و اجرا برای گروه های این سبک که در فضای موسیقی ایران وجود داشت, دست به کاری زندند که توجه علاقمندان این نوع موسیقی را بخود جلب نمودند  و  سال ۲۰۱۲ در ارمنستان نخستین جشنواره موسیقی راک و متال ایرانی را برگزار کردندکه مورد توجه رسانه های فارسی زبان خارج از کشور قرار گرفت .

 

سال ۲۰۱۳ نیز در گرجستان به همراه گروه هایی از ایران و کشورهای مختلف به هدلاینری گروه فرانسوی ” گورود ”  و با مجری گری ” متال ساناز ” از امریکا و پوشش رسانه “بی بی سی پارسی ” در برنامه “بهزاد بلور” و دیگر رسانهای بین المللی این جشنواره را به انجام دادند.

 

پس از آن نیز چندیدن جشنواره کوچک و بزرگ را در گرجستان برگزار نمودند  و در سال ۲۰۱۴  به ترکیه سفر کردند.

سال ۲۰۱۵ به مناسبت صدمین سال پایان جنگ جهانی جشنواره ای تاریخی را به همراه گروه های ایرانی – لبنانی – اماراتی – ترکیه ای و دیگر کشورها به انجام رساندند که صدایی جهانی داشت و ۳۰ رسانه کوچک و بزرگ جهان از جمله ” ام تی وی – فرانسه چهار – فرانسه بیست و چهار – گاردین – رادیکال – هابرلر – تلویزیون های فارسی زبان  آن را تحت پوشش خبری قرار دادند…

پس از انجام جشنواره ها بعلت ثابت نبودن وضعیت اقامت در ترکیه  و نداشتن نوازنده ثابت بجای تولید البوم به ساخت تک آهنگ روی آوردند که قطعه  ” برخیز و بجنگ ” در سال ۲۰۱۵ یکی از آنهاست.

در همان سال ۲۰۱۵ “مکس کاوالر از آناهید دعوت به همکاری  در آلبوم ” آرچ آنجل ” و آهنگ ” مادر آف دراگونز “نمودند.

پس از آن گروه سلفلای از آناهید برای حضور و اجرای مشترک در فستیوال ” راک آف ” استانبول دعوت به عمل آورد و آناهید به همراه گروه های بزرگی همچون ” سلفلای, کورن, گجیرا و دیگر گروه ها بروی صحنه رفت و در مقابل چندین هزار نفر خوش درخشید.

پس از اسید پاشی های زنجیره ای در ایران بویژه  اصفهان در سال ۲۰۱۶ کاری با نام “هجوم اسید ” را تولید و منتشر کرد که در این آهنگ گروه آمریکایی “گاس” نیز با مآنها همکاری داشتند.

۲۰۱۷ آناهید به عنوان وکال به پروژه گروه “سکاگ” و آهنگ ” پارازیتیک ” دعوت شد که در آن “کوین تالی” درامر گروه های ” سافوکیشن, داینگ فتوس” و “شان زاتروسکی” از گروه های ” کیمیرا – داس – سین سائنووم ” در آن حضور داشتند.

 

از سال ۲۰۱۷ تا کنون بسیاری مورد توجه  رسانه ها از جمله ” گاردین – بی بی سی ورلد – فوکس – یورو آسیا – و رسانه های فارسی زبان قرار گرفتند .

آناهید به غیر از ” مستر آف پرشیا ” در پروژهای گروه تازه تاسیس ” ام او پی ” نیز همکاری دارد

که در چند تک آهنگی که در سبکهای مختلف تولید شده خواننده بوده و هم اکنون نیز از او دعوت به همکاری با گروه رپ کور- رپ متال آمری

کایی ” ام او پی ” که هم نام گروه دوم آنها  نیز هست در آهنگی با نام ” لوز ایت” دعوت به عمل آمده که بزودی منتشر میشود…

وی هم اکنون در رقابتهای آواز در ترکیه شرکت دارد که مرحله به قبل لز فینال راه پیدا کرده  و نتایج آن در آینده مشخص میشود

 

 

در انتها نقدی را بخوانید به قلم سعید طاهری منتقد و فعال در حوزه موسیقی مستقل

این گروه در سال ۲۰۰۵ تشکیل شد این گروه آلبوم کهن تر از تاریخ رادر سال ۲۰۱۱ از خود منتشر کرده است. برگزار کننده فستیوال های راک و متال ایرانی در سال ۲۰۱۲ در ارمسنتان ، ۲۰۱۳ در گرجستان و ۲۰۱۵ در ترکیه (با حضور گروه های کشورهای دیگر )است و در چندین فستیوال بین المللی دیگر حضور داشته است , خانم آناهید در سال ۲۰۱۵ در آلبوم آرچ آنجل در آهنگ مادر آف دراگونز از گروه سولفای حضور داشت که در یکی از اجراهای این گروه

خانم آناهید این آهنگ را اجرا کرد او اخیرا در برنامه استعداد یابی کشور ترکیه نیز شرکت کرده است.

اما از جمله نقدهایی که از طرف بعضی از گروه ها و منتقدین و جامعه راک و متال ایران به این گروه وارد می شود از این قرار است:

دفتر موسیقی به بهانه فعالیت های سیاسی و ضد دین اسلام این گروه و چند گروه دیگر  و البته بهانه های دیگر مجوز گروه های راک و متال را لغو و یا با محدودیت مواجه کرده است مجوزی که سال ها با اعتماد سازی گروه های داخل کشور در وهله هایی از زمان به نتیجه رسید و گروهی ایرانی مثل آتریا با نشان دادن ویدیو همین اجراها موفق به گذاشتن اجراهای متعدد خارج از کشور شد و گذاشتن این اجراها باعث جذب مخاطب و رزومه این گروه ها می شود گروه مستر آف پرشیا با اعتقادات ناسیونالیستی و میهن پرستانه و حمایت از گروه های راک و متال ایرانی که نمونه ای از آن را در فستیوال های راک و متال ایرانی می بینیم خودآگاه یا شاید ناخودآگاه مانع فعالیت و پیشرفت گروه های راک و متال ایرانی داخل کشور شده است و فعالیت آن ها را با مشکل مواجه کرده است

اما نقد دیگری که بر این گروه وارد می شود حضور خانم آناهید در شبکه منو توست که از اعتقاد بعضی از منتقدین حرکتی غیر حرفه ای بود و دلیلش این است که نوع صدایی که به عنوان فالس کورد و دث کورد به گوش مخاطب می رسد عملا یه فریاد ناهنجار حساب می شود اما زمانی که در بطن موسیقی به عنوان مثال آمن آمارث را می شنویم وقتی خواننده روی آن آهنگ می خواند،ملودیک بودن زیر آهنگ به این موزیک کمک می کند  و به مخاطبی که حتی مخاطب ژانر متال نیست،اما بطن موزیک در کل با این هارش یک صدای دیگری را تولید می کند که دلنشین ترش می کند.

اگر این آواز به هارش ترین شکل ممکن اجرا نمیشد یا اگر بعد از پارت سنتی اجرا نمی شد یا اگر جوری اجرا میشد که از یک جایی شروع شود و با اوج گرفتن به این جا برسد و کارش را خاتمه بدهد لااقل کمی از مضحک بودن این ویدیو را کاهش می داد.

منتظر پاسخ خانم آناهید و گروه مستر آف پرشیا و مخاطبان در مورد فعالیت های این گروه و به خصوص در مورد این مصاحبه هستیم

نویسنده: سعید طاهری

Uncategorizedاخباربروزرسانی هامقالات

آناهید ام او پیرادیو ملامیممستر آو پرشیامنتقد سعید طاهریموسیقی مستقل

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --