loading

معرفی گروه ” Coded Nature “Posted by On دی 14, 1398


📡 Coded Nature

معرفیِ گروه:

گروه موسیقی Coded Nature (طبیعت رمزدار)، در سال 1395 و در شهر تهران، بنیان نهاده شد. ایده‌ی تشکیل این گروه از سالها پیش در ذهنِ عماد قشمی شکل گرفته بود تا اینکه در سال 1395 با اضافه شدنِ امین دوگونچی فعالیتِ حرفه‌ای در قالبِ گروهِ Coded Nature آغاز شد.

در حال حاضر گروه کار بر روی اولین آلبوم خود را تمام کرده که عضوهای ثابت گروه در این آلبوم شامل “عماد قشمی” که آهنگسازی و نوشتن اشعار تمامی قطعات را انجام داده و به عنوان خواننده و پیانیست و سینت پلیر گروه نیز میباشد و همچنین امین دوگونچی گیتاریست گروه که میکس و مستر تمامی قطعات را انجام داده می‌باشد.
در کنار این دو ، اعضای مهمان این آلبوم مسعود عرفانی (درامز)
هادی فدایی (بیس)
حمید موحد (بیس)
بهناز قوی دل (بک وکال)
بوده اند
اینچنین اعضایِ گروه به هم پیوستند تا رؤیای رمز گشایی از طبیعت با اولین آلبوم‌ به نام “کشتزارهای عمودی” آغاز گردد.

 

شالوده ی موسیقیایی:

کارهای گروه Coded Nature به گونه‌ای است که نوع چینش قطعات، ساخت و تنظیم‌ِ آنها و حتی نوع اجرای‌ آنها وام گرفته از کانسپ آلبوم و تم داستانی آن اثر ‌می باشد. به این‌ معنی که هر قطعه به مانند یک تکه از پازل به قطعاتِ دیگر وصل می‌شود به صورتی‌که معیارها از زیبا بودن ملودیها و انباشتن صداها روی یکدیگر به درستی و مطابق کانسپت بودن تغییر می‌کند.

سبک :

موسیقی گروه و تفکر آهنگسازی آن تشابه بسیاری به موسیقی فیلم دارد اما تنظیم و ارکستراسیون عموم آثار به طور کلی در چهارچوب موسیقی راک گنجاده شده‌است که در کلام میتوان آثار گروه را زیر مجموعه ی پروگرسیو راک ، امبینت ، آلترناتیو راک و به نوعی آغاز کننده ی نیو پراگ در ایران نامید.

هر قطعه و آلبوم Coded Nature گشایشِ یک رمز از طبیعتِ خارج و درون انسان میباشد.

“اینجاست که موسیقی گروه راویِ طبیعت می شود…”

━━━🌏codednature🌍━━━

 

دسترسی به بسیاری از مقالات در زمینه‌های متفاوتی از موسیقی و هنر در سایت IHT

صفحه فعال iht-group در اینستاگرام

اخبارمقالات

ambientcodded natureemad ghashamiiht-groupihtgrouppersian rockprogressive rockrock musicآلترناتیو راکامبینتپروگرسیو راکطبیعت رمزدارعماد قشمیکدد نیچرکشتزارهای عمودیهادی فدایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --